Veelgestelde vragen online marketing

De meest gestelde vragen over 

(Online) Marketing

Wij merken vaak dat (online) marketing nogal vaag kan zijn. Zo kun je vaak niet direct de impact meten met SEO, daar gaat voordat je het echt kan meten vaak een aantal maanden overheen. Maar ook vragen zoals; hoe vaak moet ik bloggen, of hoe schrijf ik een goede SEO-tekst zijn hot topics. Wij beantwoorden graag je vragen!

Scroll verder en begin met lezen

Veelgestelde vragen over (online) marketing

Online
Marketing

Hoe vaak moet je bloggen?

Sowieso 1 keer per week! Organische vindbaarheid verhogen doe je ook door middel van blogs. Toch is het aantal keer bloggen afhankelijk van je situatie, denk aan: kwaliteit vs kwantiteit, branche, tijd, consistentie, doelgroep. Een hoop om rekening mee te houden. Vraag daarom gerust een vrijblijvend adviesgesprek over bloggen aan!

Wat zijn SEO geoptimaliseerde teksten?

Dit zijn teksten die geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines. Door op jouw website teksten te plaatsen die SEO geoptimaliseerd zijn, ben je beter vindbaar via Google. Dit zorgt ervoor dat je meer bezoekers (en uiteindelijk meer klanten) naar jouw website trekt. Wil je hier meer over weten? Lees dan onze blog over SEO teksten.

Wat is een zoekopdracht?

Wanneer iemand via een zoekmachine een vraag intikt, is dit een zoekopdracht. Iemand kan met een aantal woorden een zoekopdracht invoeren, maar ook langere zinnen worden toegepast als zoekopdracht. Wil je weten hoe dit invloed heeft op jouw zichtbaarheid in Google? We leggen je graag het verschil tussen long tail en short tail zoekopdrachten.

Hoe schrijf je goede SEO teksten?

Goede SEO teksten hebben één ding met elkaar gemeen: ze zijn relevant! Een goede SEO tekst sluit aan bij de zoekopdracht van de gebruiker. Buiten relevantie, hangt de kwaliteit van een SEO tekst van een hoop andere factoren af. Heb jij vragen over SEO teksten voor jouw website? Neem dan contact met ons op!

Wat zijn bloggers?

Een blogger plaatst regelmatig informatieve of vermakelijke blogs op een (eigen) website. Er zijn bijvoorbeeld bloggers die bloggen over voedsel, kleding of reizen. Ook Lotspot heeft een eigen blog! Wij delen graag informatie zodat termen als SEO, voice search en product leadership voor iedereen begrijpelijk worden. Wil je updates ontvangen over nieuwe blogs? Volg Lotspot op Facebook of Instagram!

SEO teksten wat is dat?

Een SEO tekst is volledig geoptimaliseerd voor een zoekmachine. Wanneer de teksten van jouw website SEO geoptimaliseerd zijn, worden deze teksten als relevant gezien door Google. Hierdoor krijgt jouw website een betere positie in Google. Geen idee hoe je jouw website met SEO teksten kunt verbeteren? Wij kunnen je helpen! Lees meer over wat wij voor je kunnen betekenen.

Wat is long tail?

Een zoekopdracht die bestaat uit meer dan vier woorden, dat is in het kort wat een long tail zoekopdracht is. Deze zoekopdrachten komen vaker voor dan je denkt: ruim 70% van de internetgebruikers gebruikt meer dan vier woorden bij het invoeren van een zoekopdracht. Zonde dus om hier geen aandacht aan te besteden. Bij Lotspot helpen we je hier graag mee.

Wat is waar over organische zoekresultaten?

Organische zoekresultaten zijn zoekresultaten die na een zoekopdracht naar voren komen, zonder dat hiervoor is betaald. De volgorde van deze zoekresultaten wordt door de zoekmachine bepaald. Hoe meer ‘punten’ een website krijgt, hoe hoger deze website in de volgorde van zoekresultaten staat. Organische zoekresultaten staan altijd onder betaalde zoekresultaten (SEA). Benieuwd naar tips om hoger in de zoekresultaten terecht te komen? Die lees je hier.

Wat zijn seo teksten?

Deze teksten zijn zo opgesteld, dat ze als waardevol worden gezien door zoekmachines. Ze zijn relevant voor de zoekopdracht die de gebruiker heeft ingevoerd, waardoor deze tekst hoog in de volgorde van organische zoekresultaten staat. In onze blog lees je meer over het belang van SEO teksten.

Waarom het doel van jouw teksten belangrijk is voor seo

Google hecht veel waarde aan de relevantie van jouw tekst. Het is dus belangrijk om te weten welke informatie jij wilt over brengen met deze teksten. Een tekst zonder belangrijk doel krijgt minder waardering van Google en is dus ook minder goed in de organische zoekresultaten terug te vinden.

Wat zijn organische zoekresultaten?

Dit zijn zoekresultaten in Google waar niet voor betaald is (SEO). Organische zoekresultaten staan altijd onder de betaalde zoekresultaten (SEA). De volgorde van organische zoekresultaten wordt bepaald door de zoekmachine en hangt van veel factoren af. Lotspot helpt je graag met de verbetering jouw organische vinbaarheid.

Wat is een blogger?

Een blogger plaatst regelmatig artikelen (blogs). Afhankelijk van de branche waar de blogger zich vooral mee bezig houdt plaatst deze blogger informatieve of vermakelijke blogs. Bij LOTSPOT brengen we graag informatie over. We plaatsen dus regelmatig interessante blogs!

Wat is SEO en hoe werkt het?

SEO heeft te maken met de organische vindbaarheid in zoekmachines zoals Google. Organische zoekresultaten zijn te vinden onder de betaalde zoekresulten. De volgorde wordt bepaald doordat de zoekmachine elke website een eigen waarde toekent. Hoe hoger de waarde, hoe hoger de website in de zoekresultaten terecht komt. Het is belangrijk voor jouw bedrijf om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten terecht te komen. Zo trek je meer bezoekers naar de website! Factoren die onder andere invloed hebben op SEO zijn zoekmachine geoptimaliseerde teksten, het linkprofiel, website autoriteit, laadsnelheid & bouncepercentage. 

Wat is bloggen?

Bloggen is eigenlijk alleen het schrijven van nieuwe artikelen (blogs) die op een (blog)website geplaatst kunnen worden. Door te bloggen zorg je automatisch voor content die op jouw website geplaatst kan worden. Dit zorgt er dan weer voor dat jouw website in de ogen van Google relevanter wordt. Bloggen is dus best belangrijk. In onze eigen blog vertellen we je graag meer over bloggen.

Hoe werkt zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie gebeurd door het schrijven en plaatsen van SEO geoptimaliseerde content. Hoe meer waarde jouw website heeft, hoe beter jouw website geoptimaliseerd is voor zoekmachines. Het is dus van belang om vandaag nog te beginnen met maken van content. Bij Lotspot helpen we je hier natuurlijk graag mee.

Marketing strategie

Wat is product leadership?

Product leadership betekent dat jouw product op het gebied van kwaliteit en innovatie voorloopt ten opzichte van je concurrenten. Heb jij een product die superieur is ten opzichte van je concurrenten? Dan is het een goed idee om hier op in te spelen in je marketingstrategie. Jimmy is de marketingstrateeg van LOTSPOT. Hij helpt jou daar dan ook graag mee. 

Wat is operational excellence?

Jouw bedrijf heeft de bedrijfsprocessen goed op orde. Je weet alles op tijd in te kopen en af te leveren, je komt stellig je afspraken na en je verkoopt je product ook nog eens voor een goede prijs. Klopt dit? Dan is er in jouw bedrijf sprake van operational excellence. Het is een goed idee om dit ook aan de buitenwereld te laten zien. Wij helpen je graag met deze marketingstrategie.

Wat is customer intimacy?

De klant, die staat centraal in jouw organisatie! Jij wilt de klant écht helpen en vind het belangrijker dat de klant tevreden is dan dat je een paar euro meer ontvangt. Is dit zo bij jouw bedrijf? Dan excelleer je in customer intimacy. Een goede manier om uit te blinken tegenover concurrenten. Bij LOTSPOT helpen we je om hier in te blijven uitblinken. Vraag snel een vrijblijvend advies aan!

Waarom is online marketing belangrijk?

Omdat de hele wereld aan het digitaliseren is! Steeds vaker kijken we op een website of social media kanaal om te bepalen of we bij een bedrijf een aankoop willen doen of een samenwerking aan willen gaan. Niet investeren in online marketing is dus hartstikke zonde. Wij kunnen je verder helpen, vraag vrijblijvend advies aan!

Hoe belangrijk is seo?

SEO is erg belangrijk voor de vindbaarheid van jouw bedrijf. In de toekomst zal dit alleen maar belangrijker worden. Door de digitalisering van de maatschappij is het steeds meer nodig om online goed vindbaar te zijn. SEO zorgt ervoor dat jij zo hoog mogelijk in de organische zoekresultaten terecht komt. Zo zorg je voor meer bezoekers op de website.

Wat is een marketingstrategie?

Met een marketingstrategie leg je vast wat je doelen zijn voor de lange en korte termijn. Ook leg je vast hoe je dit wilt bereiken. Welke communicatiemiddelen wil je gaan gebruiken? Met welke tone-of-voice wil je gaan communiceren? Welke tussentijdse doelen heb je? Wat is je prijsbeleid? Hoe zet je jouw product in de markt? Hoe maak je jouw product uniek? Het vaststellen van een marketingstrategie kan best lastig zijn. LOTSPOT helpt je er graag bij.

Websites

Wat is een CMS?

Een CMS is een Content Management Systeem. Dit kan WordPress zijn, maar er zijn er nog veel meer! LOTSPOT maakt voornamelijk gebruik van WordPress, maar we kunnen ook met andere systemen overweg. Neem daarvoor gerust contact op!

Welk CMS moet ik gebruiken?

Dat ligt aan de grootte van je organisatie & wat je online wil bewerkstelligen. Ben je MKB’er of zzp’er én je hebt geen handel in FMGC (producten met snelle doorloop)? Dan is waarschijnlijk WordPress helemaal prima! Heb je wel een echte e-commerce website nodig; kijk dan eens naar Magento, Shopify of OpenCart.

Met welk CMS kan LOTSPOT mij helpen?

Elk CMS! Het enige wat wij niet doen is de eentjes en nulletjes goed zetten. Want wij zijn geen developers, maar wel verdomd handig met WordPress.

Onze blog

Platformen – irritant of de toekomst?

Platformen – irritant of de toekomst?

Een Platform zoals bol.com, Alibaba, made-in-china, Amazon & Springest is steeds vaker nadrukkelijk aanwezig in de markt. Zij creëren een transparante markt, welke steeds verzadigder raakt. Echter zitten hier wel haken en ogen aan. Een voorbeeld hiervan is: Een...

Snel, sneller, snelst. Zo optimaliseer je de laadsnelheid.

Snel, sneller, snelst. Zo optimaliseer je de laadsnelheid.

Publiceer je teksten die geoptimaliseerd zijn op de zoekopdracht van potentiële bezoekers? Schrijf je krachtige meta descriptions? Én besteedt je tijd en aandacht aan linkbuilding? Dan ben je hard op weg om jouw positie in de zoekresultaten te optimaliseren. Maar wist...