website stichting restless legs

Communicatie via Facebook en website voor

Stichting Restless legs

Kennis over restless legs in Nederland vergroten en verspreiden. RLS op de kaart zetten als een betrouwbare bron van informatie en leden duurzaam binden. Dat was het doel waarmee de Stichting naar LOTSPOT toe kwam. Inmiddels hebben we bereikt:

+67% Facebookvolgers | +600% websitebezoekers via social media

Over de stichting

Stichting Restless Legs is er voor patiënten die last hebben van het rusteloze benen syndroom. Deze patiënten ervaren dagelijks de klachten van RLS, zoals niet kunnen stilzitten en slecht slapen. Helaas is er nog maar weinig bekend over de oorzaken en de behandeling van het syndroom. De Stichting zet zich hiervoor in. Het doel is dan ook om patiënten en hun artsen te informeren over de diagnose en behandeling van deze ziekte. Voorheen werd dit vooral gedaan door het organiseren van congressen en bijeenkomsten en het verzorgen van publicaties en voorlichtingsmaterialen.

Begin 2020 is gekozen om andere communicatiemiddelen in te zetten. Denk aan het inzetten van sociale media en de website. Sinds september ’21 is LOTSPOT communicatieadviseur van de Stichting en ondersteunen we hen met de inrichting van deze kanalen.

“Top om mee samen te werken!”

– Harry Hartemink, secretaris Stichting Restless Legs

Onze werkwijze

Onze samenwerking startte met een digitaal kennismakingsgesprek. Hierin bespraken we de doelen die de Stichting wil bereiken. Met communicatie willen we de kennis over Restless Legs verspreiden bij zowel huidige als nieuwe leden. Omdat er nog vrij weinig bekend is over deze neurologische aandoening, is het ook van belang dat patiënten hun ervaringen met elkaar kunnen delen.

Facebook vinden we daarvoor het perfecte medium. Via het schrijven van blogs kunnen we (nieuwe) leden informeren en door deze actief te delen op de socials krijgen volgers de kans om de dialoog aan te gaan.

We zijn gestart met het maken van een contentkalender. Hierin staat beschreven welke vorm van content we wanneer posten en welk onderwerp dan aan bod komt.

Iedere paar maanden evalueren we onze aanpak en schaven we bij waar nodig.

Wat hebben we bereikt?

400+

Facebookvolgers

Dankzij tweewekelijkse Facebookposts en Facebook Advertising (tegen beperkte kosten) hebben we al ruim 400 extra volgers. Dit is een stijging van 67%!

600%

meer websitebezoekers via social media

Sinds oktober ’20 posten we twee x per maand (soms vaker) een blog op de website. Deze delen we vervolgens op onze socials. Doordat we daar nu actief zijn, hebben we alleen al via de socials gezorgd voor 170 meer websitebezoeken. Dat is een stijging van ruim 600%!

22

Nieuwe leden

Sinds begin ’21 hebben we 22 nieuwe leden mogen verwelkomen bij de Stichting! Deze nieuwe leden zijn met ons in contact gekomen via Facebook Advertising. We hopen er uiteraard nog meer te mogen verwelkomen. 

het vervolg

Maar we zijn nog lang niet klaar! We gaan door met het informeren van onze huidige en nieuwe leden via de website en Facebook. Nu dit staat en goed loopt, gaan we ons ook richten op LinkedIn. Via dit kanaal gaan we huisartsen en neurologen voorzien van meer informatie over deze chronische aandoening.

Ik wil mijn doelgroep ook bereiken & binden

€ 0,-

Kennismaken

Eerst maken we kennis voor we aan de slag gaan. Dit is geheel vrijblijvend en je krijgt zelfs al een beetje gratis advies!

Onze blog

Platformen – irritant of de toekomst?

Platformen – irritant of de toekomst?

Een Platform zoals bol.com, Alibaba, made-in-china, Amazon & Springest is steeds vaker nadrukkelijk aanwezig in de markt. Zij creëren een transparante markt, welke steeds verzadigder raakt. Echter zitten hier wel haken en ogen aan. Een voorbeeld hiervan is: Een...

Snel, sneller, snelst. Zo optimaliseer je de laadsnelheid.

Snel, sneller, snelst. Zo optimaliseer je de laadsnelheid.

Publiceer je teksten die geoptimaliseerd zijn op de zoekopdracht van potentiële bezoekers? Schrijf je krachtige meta descriptions? Én besteedt je tijd en aandacht aan linkbuilding? Dan ben je hard op weg om jouw positie in de zoekresultaten te optimaliseren. Maar wist...

Zo schrijf je een goede meta description

Zo schrijf je een goede meta description

Een goede meta description. Het is vrij eenvoudig. Je moet alleen even weten waar je op moet letten. Iets wat jij na het lezen van deze blog nooit meer vergeet. Zo stel ook jij in no-time een efficiënte meta tekst op.Wat is een meta description? Een meta description....