Een introductie in content

Een lege webpagina of een sociaal medium waar niks op staat. Zie je het al voor je? Alles wat er op een website of social staat, is content. Kortom, content is inhoud. Er zijn verschillende vormen van content. Het zijn er zo veel, dat je er zelfs hele strategieën op kan loslaten!

Wist je dat de nieuwsbrief de meest voorkomende contentmarketingstrategie is voor de B2C markt? Helaas worden nieuwsbrieven door veranderende regelgevingen echt minder gelezen. Om deze reden moet je nieuwsbrief speciaal zijn, wil je effect hebben!

Verderop hebben wij een aantal tips per vorm van contentmarketing neergezet om je een beetje op weg te helpen. Als het hiermee nog niet lukt, vraag je ons gewoon!

Vormen van content

  • Blogs, artikelen en cases
  • Infographics en whitepapers
  • Video’s
  • Nieuwsbrieven
  • Content voor social

Vijf voorbeelden van geweldige content

Om je een beetje op weg te helpen, hebben wij vijf voorbeelden van gerichte contentmarketing voor jou uitgezocht. Doe vooral inspiratie op!

Blogs, artikelen en cases

Met bloggen zet je je bedrijf op de kaart! Blogs worden niet als commercieel gezien, maar als informatief en onafhankelijk. Ook dragen blogs bij aan je SEO-strategie. Blogs kunnen net zoals artikelen en cases zoekwoorden bevatten. Ook kunnen deze links bevatten, welke weer goed is voor je linkprofiel, welke weer van toepassing is op je vindbaarheid in zoekmachines! Blogs, artikelen en cases dragen ook bij aan je sociale bewijskracht en zo kun je jezelf profileren als expert. Zoveel voordelen, ik zou gelijk beginnen met schrijven!

Voordelen

  • Draagt bij aan je SEO-strategie
  • Sociale bewijskracht
  • Expertise
  • Informatief en onafhankelijk

Nadelen

  • Kost veel tijd om het zelf te doen, omdat zoekwoordenonderzoek essentieel is voor het schijven van een SEO-proof tekst.
  • Voordeel: wij kunnen je helpen met een SEO-proof webtekst.

Infographics & whitepapers

Een whitepaper werd vroeger gebruikt door de Britse overheid om reacties op een voorgenomen beleid te polsen. Het werd een whitepaper genoemd, omdat het document een witte voorkant had. Nu is de voorkant allang niet meer wit en wordt de whitepaper ergens anders voor gebruikt! Door middel van een whitepaper kun je een probleem beschrijven en de oplossing bieden. Een whitepaper kun je gebruiken om aan te duiden dat je de expert bent, maar ook voor leadgeneratie. Met een infographic geef je door middel van tekst, grafieken, cijfers en afbeeldingen opsommingen, trends en feiten weer. Het is de bedoeling dat de kijker in één oogopslag kan zien wat je wil vertellen. Wij hebben ter voorbeeld een infographic gemaakt! Deze staat hieronder weergegeven.

Waaruit bestaat een whitepaper?

  • Voorpagina
  • Inhoudsopgave
  • Korte samenvatting
  • Inhoud
  • Eindconclusie
  • Afsluiting met een eventuele call-to-action
  • En als je bronnen hebt, kun je die er altijd achteraf bij plaatsen

P.s.  Weet je wel wat je wil, maar krijg je het niet op papier? Wij kunnen je helpen om je gedachtes op papier te krijgen!

Nieuwsbrieven

Door middel van nieuwsbrieven kan je je klant op de hoogte houden van aanbiedingen en nieuwtjes van jouw bedrijf. Let wel op, als je je nieuwsbrief vaak verstuurd, kan deze als vervelend worden ervaren. Je nieuwsbrief hoeft niet altijd naar de klant. Een nieuwsbrief kan ook bijdragen aan interne communicatie. De nieuwsbrief is in dit geval gericht aan het personeel. Interne nieuwsbrieven worden als belangrijk gezien, omdat je hiermee je personeel extra goed op de hoogte houdt van ontwikkelingen binnen het bedrijf. Dit versterkt het WIJ-gevoel. Als je geen tijd hebt om de nieuwsbrief te schrijven, kun je dit ook door ons laten doen. Check hiervoor even de pagina op de link!

Waarom Mailchimp?

Mailchimp is gratis en kun je vaak met een plugin in je website integreren. Wij gebruiken ook Mailchimp! Je kan namelijk met Mailchimp heel eenvoudig templates maken en bijhouden hoeveel abbonees je nieuwsbrief hebben geopend. Ook kan de abbonee makkelijk uitschrijven zonder dat ze eerst moeten mailen. 


Kom in contact

Meer weten over het belang van content?

+31 6 13 72 72 79