Online Marketing

Online Marketing is een breed begrip. Het omvat onder andere Google Ads, SEO, copywriting, conversie optimalisatie, linkbuilding, contentmarketing en e-mailmarketing. Een online marketeer heeft dus een hoop taken en binnen online marketing vallen verschillende specialisaties. Wij ondersteunen online marketeers graag. Ook bedrijven die online nog niet (goed) vindbaar zijn helpen we op weg met de volgende onderwerpen.


Google Ads

Google Ads is een vorm van betaald zoekverkeer naar jouw website. Ga je adverteren op zoekwoorden met hoge concurrentie? Dan wil je uiteraard nog steeds graag helemaal bovenaan komen in de zoekresultaten. Dit luistert alleen erg nauw. Je wilt namelijk niet te veel betalen voor een klik, maar ook niet te weinig. Daarnaast is de kwaliteitsscore van jouw advertentie en jouw landingspagina belangrijk. De kwaliteisscore zorgt voor een hogere weergave. Ook relevantie draagt hieraan bij. Wil je aantrekkelijke advertenties en landingspagina’s die relevant zijn? Vraag ons dan om hulp!

Wist je trouwens al dat je Google Analytics perfect kunt gebruiken voor remarketing? Koppel je Google Ads account aan jouw Google Analytics account en bereik alsnog de potentiële klanten die nét dat duwtje extra nodig hebben.

Weten hoe dit moet? Volg dan de gratis Google cursussen Ads Search of Google Analytics voor beginners/voor gevorderden.

SEO en SEO copywriting

Een belangrijk item van online marketing is Search Engine Optimization (SEO). SEO betekent dat je je organische (gratis) zoekresultaten gaat optimaliseren. Deze resultaten staan in de zoekmachine altijd onder de betaalde zoekresultaten. Redenen om met SEO bezig te gaan zijn:

  • Je betaalt geen geld als iemand op je zoekresultaat klikt
  • Niet iedereen klikt op de betaalde zoekresultaten, omdat organische resultaten vaak een veel relevantere landingspagina hebben. Organische resultaten zijn vanuit de bezoeker dus wenselijk
  • Het is relatief goedkoop: je investeert in een SEO geoptimaliseerde tekst, maar krijgt daar direct een doelgroepgerichte tekst voor bij ons. Twee vliegen in één klap dus.

Er zijn veel items die invloed hebben op jouw organische zoekresultaten (SEO). Denk aan: zoekwoorddichtheid op je landingspagina, gebruik van zoekwoorden, laadsnelheid van je website, het gebruik van in- en externe links, reacties op social media. Wij helpen je graag bij de optimalisatie voor hogere organische zoekresultaten door middel van website optimalisatie, zoekwoordonderzoek en SEO Copywriting (het schrijven van SEO proof teksten).


Linkbuilding

Linkbuilding bestaat uit het gebruik van interne links en externe links. Interne links helpen jouw bezoeker om de weg door jouw website te vinden. Ze faciliteren een ‘klantreis’. Het is belangrijk dat je goed nadenkt over deze links. Welke pagina’s wil je dat jouw bezoeker bereikt en wat houdt de conversie in? Interne links dragen niet alleen bij aan de klantreis, maar ook aan jouw SEO strategie. Een korte toelichting: als een bezoeker via Google op jouw website komt, wil je dat de bezoeker zo lang mogelijk op jouw website blijft. Des te langer het websitebezoek duurt, des te hoger de pagina in de organische zoekresultaten komt. Interne links dragen bij aan een langer bezoek op de website, omdat de bezoeker ‘doorgestuurd’ wordt naar een nieuwe relevante pagina. 

Backlinks zijn links naar jouw website, afkomstig van andere domeinen. Oftewel: externe links. Deze zijn belangrijk om de autoriteit van jouw website te verhogen. Ben je benieuwd hoeveel backlinks jouw website heeft en van welke verwijzende domeinen (referring domains) ze vandaan komen? Probeer dan eens de gratis check via Ahrefs.com.

Backlinks krijg je niet zomaar. We geven je daarom graag meer informatie over het verbeteren van jouw linkbuilding profiel! Ook schrijven we linkbuilding blogs die je kan laten plaatsen op externe websites.

Conversie optimalisatie

Doelen van online marketing zijn:

  • Naamsbekendheid genereren
  • Branding
  • Conversies genereren

Een website heeft altijd een doel. Of het nu gaat om verkopen van producten, het aanvragen van offertes of om het opnemen van contact. Het uiteindelijke doel is ook de conversie. En het aantal conversies kan altijd hoger. Als je meer conversies wil gaan genereren, gaan we aan de slag met conversie optimalisatie.

Er zijn veel manieren waarop we meer conversies kunnen gaan genereren. Een voorbeeld is het inzetten van user testen, waarbij we onafhankelijke gebruikers inzetten om een opdracht op jouw website uit te voeren. Dit is een goede manier om achter bugs te komen en deze aan te passen.

Ook heatmapping en Google Analytics zijn handige tools om erachter te komen waarom bezoekers een bepaalde activiteit niet afronden.

Wil je hulp bij conversie optimalisatie? LOTSPOT kan jouw website analyseren en op basis daarvan gaan optimaliseren. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend gesprek!


Contentmarketing

Content betekent niets minder dan inhoud. Inhoud voor op jouw website of voor op jouw socials. Denk hierbij aan blogs, artikelen, klantcases, infographics, whitepapers, e-books, video’s. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Belangrijk aan content is dat je:

  • Content gebruikt die past bij jouw doelgroep
  • Deze met regelmaat deelt, zoals standaard op de eerste van de maand een nieuwsbrief, iedere dinsdag om 12 uur een social media bericht en iedere twee weken een blog (uitzonderingen daargelaten).
  • Hiervoor een planning maakt
  • Inspeelt op actualiteiten

LOTSPOT helpt je graag bij het maken van een contentplanning, het schrijven en ontwerpen van jouw content en het delen/publiceren ervan. Liever eerst zelf iets proberen? Bekijk dan onze blogs ‘Het belang van content‘ en ‘5 geweldige voorbeelden van content‘ en doe inspiratie op!

E-mailmarketing

Een laatste onderdeel van online marketing waar we je graag bij helpen is e-mailmarketing. Als we het hebben over e-mailmarketing, hebben we het over een vorm van directe marketing om commerciële boodschappen mee te versturen. Het meest populaire en bekende e-mail marketing product is de nieuwsbrief. 

Een nieuwsbrief heeft als doel om potentiële klanten te informeren van bijvoorbeeld nieuwe producten of recent gepubliceerde blogs. Ze bestaan om engagement te creëren bij jouw klant. Wij hebben al een blog geschreven om je op weg te helpen bij het maken van een spetterende nieuwsbrief. Hulp nodig? Neem contact op!


Tarieven voor Online Marketing

De LOTSPOT tarieven zijn bespreekbaar. Voor producten zoals blogs en nieuwsbrieven brengen wij een standaard tarief in rekening. Dit is afhankelijk van het aantal woorden en of wij de blog/nieuwsbrief ook opmaken. Voor ondersteuning in online marketing en overige werkzaamheden spreken wij een uurtarief af. Dit doen we samen in overleg. Neem gerust contact op als je daarover meer wil weten! We hebben alvast een indicatie beschreven voor het SEO-teksten tarief.


Kom in contact

Kan jouw online marketing een boost gebruiken?

+31 6 13 72 72 79

    Chat openen