Conversie optimalisatie

Als we aan conversies denken, denken we al gauw aan de online verkoop van producten. Ook bedrijven die geen online producten verkopen hebben baat bij conversie optimalisatie. Je website heeft tenslotte altijd een doel: aanvragen van offertes genereren, aanmeldingen voor nieuwsbrieven ontvangen of het ontvangen van ingevulde contactformulieren. Heb je in Google Analytics gezien dat een hoop bezoekers uitstappen op een bepaalde pagina, zoals in het winkelmandje? Dan is het wellicht handig om te gaan werken aan conversie optimalisatie.  LOTSPOT helpt je graag met het verhogen van conversies.


Hoe doen wij dit?

Analysefase

In de analysefase gebruiken we diverse tools om achter het probleem te komen. Bezoekers haken namelijk niet zomaar af in de winkelwagen. Wellicht werkt er iets niet. Haken ze af op een gewone landingspagina? Misschien kan de bezoeker niet vinden wat hij/zij zoekt. Met bijvoorbeeld Google Analytics en Hotjar analyseren we waar bezoekers uitstappen en waar er dus ‘iets’ niet goed gaat. Deze gegevens gaan we interpreteren en testen we vervolgens aan de hand van user testing.

Bij user testing geven we diverse (6-9) onafhankelijke testpersonen een opdracht die ze moeten uitvoeren op jouw website. Dit bevestigt vermoedens en levert nieuwe ideeën en verbeterpunten op.


Advies

Nadat we jouw website hebben geanalyseerd stellen we een advies op. We geven je concrete punten waarmee jij uit de voeten kunt. 

Implementatiefase

Je kan ervoor kiezen om zelf met het advies aan de slag te gaan, maar je kunt het ons ook direct laten uitwerken. We gaan dan aan de slag met het optimaliseren van jouw website, zodat we uiteindelijk de conversies kunnen verhogen.


Kom in contact

Ook meer conversies genereren?

+31 6 13 72 72 79

    Chat openen