Blogs & artikelen
Neuromarketing: wat is het en hoe helpt het jouw bedrijf?
Neuromarketing. Voor vele ondernemers een term die of helemaal geen bel doet rinkelen, of een bel die bestaat uit een vaag idee en trucjes om het publiek te misleiden. Wie van de twee je ook bent, deze blog gaat jou helpen. Want, neuromarketing is lang niet zo...
SEO tekst; wat zijn SEO teksten en waarom zijn deze onmisbaar?
Heb je je website af? Mooi! Maar dan ben je er nog niet. Nu moet je namelijk nog vindbaar zijn voor je klanten. Hoe je dit dan doet? Dat begint met SEO teksten schrijven. Met het schrijven van een SEO tekst verbeter je je positie in de organische zoekresultaten. Maar...
Digitalisering; waarom jouw bedrijf niet kan achterblijven
Digitalisering is overal aanwezig. Van contactloos betalen en afspraken online inplannen tot online eten bestellen en met spraakgestuurde zoekopdrachten een diner reserveren bij jouw favoriete restaurant. Ook in het bedrijfsleven zien we dat de digitalisering enorm...
Wat is Operational Excellence? | Marketingstrategie door Jimmy
Deel 3 van de 'marketingstrategie door Jimmy'- serie. Vorige keren hebben we Customer Intimacy en Product Leadership besproken. In dit deel van de reeks hebben we het over Operational Excellence, mijn persoonlijke favoriet. Maar... waarom is dit dan mijn...
Wat is Product Leadership? | Marketingstrategie door Jimmy
Deel 2 van de 'marketingstrategie door Jimmy'- serie. Vorige week hebben we Customer Intimacy besproken. In het derde deel van de reeks hebben we het over Operational Excellence, mijn favoriet. Dit keer hebben we het over de moeilijkste waardestrategie; Product...
Wat is Customer Intimacy? | Marketingstrategie door Jimmy
Je hebt waarschijnlijk ooit wel eens gehoord van concurrentiestrategieën. Maar.. hoe onderscheid je je eigenlijk van de concurrentie? Volgens Tracy & Wiersema zijn er drie concurrentiestrategieën: Customer Intimicy, Operational Excellence en Product Leadership. De...
Hoe kan ik optimaliseren op Voice Search?
Voice Search: het is één van de grootste online trends op het moment. Sterker nog, uit onderzoek (van marktonderzoekbureau Team Vier) blijkt dat al bijna 50% van de 18- tot 34-jarigen in Nederland weleens gebruik maakt van een Voice Assistent. Via Google Assistent of...
Hoe kom ik hoger in Google? 7 SEO tips!
Hoe Google exact bepaalt in welke volgorde hij de organische zoekresultaten plaatst weet niemand. Sterker nog: dit weet alleen het algoritme van Google zelf. Dus zelfs de mensen die bij Google werken zijn niet volledig op de hoogte van de manier waarop de zoekmachine...
Blog | Waarom is bloggen belangrijk?
Bloggen is een langdurig proces welke ervoor zorgt dat jouw merk relevanter wordt. Ook zorgt een blog ervoor dat jouw website hoger komt in zoekmachines zoals Google. Daarnaast bouw je een bepaalde status op. Dit noem ik graag de ‘expert’ status. Je bouwt autoriteit...
Zó haal je het maximaal bereik op LinkedIn
Herken je dit? Je hebt een interessante mededeling, een artikel geschreven of een leuke bijdrage bedacht die je wilt delen op LinkedIn. Je bent enthousiast, dus je typt jouw bericht en plaatst hem direct op jouw tijdlijn. Vervolgens wacht je af op reacties, maar tot...
Instagram inzetten voor zakelijk gebruik: 5 tips!
Uit cijfers blijkt dat we in 2020 met zijn allen meer gebruik zijn gaan maken van social media. De meest stijgende lijn zit in het Instagramgebruik. We kunnen dus wel stellen dat het inzetten van een social media strategie steeds belangrijker wordt. Vaak krijg ik nog...
Wat zijn long tail zoekopdrachten?
Als jij een zoekopdracht intikt in Google, uit hoeveel woorden bestaat deze dan? Dat kunnen 1, 2 of 3 woorden zijn, maar ook hele zinnen. Logischerwijs zou je denken dat een aantal woorden genoeg zijn. Toch zien we dat ruim 70% van de mensen meer dan 4 woorden...
Laaghangend SEO-fruit
Laaghangend SEO fruit klinkt een beetje gek. Maar als je hier slim gebruik van maakt, is het een goedkope en snelle manier om organisch meer bezoeken te genereren. Wat is laaghangend SEO-fruit? De term laaghangend fruit kennen we allemaal wel. Dit betekent letterlijk...
Organische vindbaarheid verhogen
Ieder bedrijf wil met haar website goed opgepikt worden door zoekmachines, zoals Google. Zoekmachines kunnen jouw website oppikken via betaalde resultaten, maar ook via organische resultaten. Wil je jouw organische vindbaarheid verhogen? Wij vertellen je in deze blog...
Waar kun je nieuwsbrieven voor gebruiken?
Een nieuwsbrief; wat moet je ermee? Niet iedereen is even gek op de nieuwsbrief. Als je hem te vaak stuurt heb je het risico om in de spambox of prullenbak te belanden. Dat wil je natuurlijk niet. Daarom is het belangrijk dat je tijdens het schrijven van je...
5 geweldige voorbeelden van content
Content in alle vormen en maten Zoals in de blog 'het belang van content' al genoemd wordt, zijn er superveel vormen van content. Zo zit er veel verschil tussen content, maar ook voor welke doelgroep je content bedoeld is. Zo zullen er weinig vrouwen zijn welke de...
Het belang van content
Een introductie in content Een lege webpagina of een sociaal medium waar niks op staat. Zie je het al voor je? Alles wat er op een website of social staat, is content. Kortom, content is inhoud. Er zijn verschillende vormen van content. Het zijn er zo veel, dat je er...