Content in alle vormen en maten
Zoals in de blog ‘het belang van content’ al genoemd wordt, zijn er superveel vormen van content. Zo zit er veel verschil tussen content, maar ook voor welke doelgroep je content bedoeld is. Zo zullen er weinig vrouwen zijn welke de voetbal-gerelateerde video’s van Nike super vinden. Toch behoren deze video’s tot één van de beste in zijn soort.
Verder in deze blog hebben we vijf voorbeelden van geweldige content toegevoegd. Dit zijn filmpjes, hele campagnes en ludieke acties. Doe vooral inspiratie op, want daar is deze blog ook voor bedoeld!
A-klasse content van
- Nike
- KLM
- Tony’s Chocolonely
- Blendtec
- Bol.com
En nog veel meer natuurlijk!
Het belang van content
Zie je het al voor je? Een lege webpagina of een sociaal medium waar dan ook echt niks opstaat? Lees hier waarom content belangrijk is voor jouw organisatie!
#1 KLM’s iFly-magazine
Als je het hebt over een website waar content centraal staat en welke echt uitblinkt, dan kom je bij iFly van KLM uit. Het iFly-magazine bestaat uit verschillende categorieën. Zo heb je een categorie welke verteld wat er te doen is in Europa, maar er is ook een strand- of festivalcategorie. Wat zij zo goed doen is dat ze je meenemen in de reis. Ze maken je lekker met video’s en fantastische foto’s en geven je tips over wat je daar kan doen.
Kijk eens goed naar wat KLM doet, en doe inspiratie op! De link staat in de tekst. Onderstaand een screenshot van de website van iFly.

#2 Tony’s Chocolonely
Ook weer een Nederlandse topper. De haven van Amsterdam is de grootste chocoladeoverslag van de wereld. Heeft waarschijnlijk iets te maken met het ó zó ‘vriendelijke’ handelsverleden van Nederland (VOC). Gelukkig is dat hedendaags niet meer. Wat waarschijnlijk het succes van Tony’s Chocolonelyis, is innovatie en goed doen voor de medemens tegen een nog best schappelijke prijs. Wat toch de doorslag geeft bij Tony’s Chocolonely is het verhaal.
Het verhaal
Tony’s Chocolonely is geopend met een dikke PR-stunt waarbij ze zichzelf aangaven als ‘chocoladecriminelen’. Dit lukte opzich niet echt, maar zorgde zeker voor media-aandacht. Daarna probeert Teun (Tony) bij Nestlé een slaafvrije reep te laten produceren, maar bij Nestlé negeren ze hem gewoon. Daarom lanceert Teun 5000 repen tegelijkertijd met Sjakie en de chocoladefabriek. Geniaal natuurlijk, want zo een gekleurde reep past perfect bij het verhaal van Sjakie en de Chocoladefabriek! Wat zo geniaal aan dit is, is dat zij een verhaal maken waar ze in zeggen: ik ben slecht, maar we gaan wél de wereld verbeteren. Dit doen ze zonder de zielige moraalridder te zijn, maar gewoon in alles wat ze doen te blijven roepen dat zij slaafvrij zijn en de wereld aan het verbeteren zijn. Daar plukken ze de vruchten van. Geniale contentstrategie!
Benieuwd naar Tony’s Chocolonely’s vorm van het verhaal? Die kun je hier lezen!

#3 Nike
Misschien wel één van de meest inspirerende content van 2012. Ja je denkt nu natuurlijk, pohhh dat is oud. Dat maakt dus niet uit! Het verhaal hierachter is geniaal. Deze video heeft ontelbaar veel mensen geraakt en geïnspireerd om doelen te behalen. Nike speelt hiermee geweldig in op emoties. Ik denk dat je de video gewoon maar eens moet kijken, en luisteren. Het verhaal wat verteld wordt: ‘Greatness is for everyone’.
#4 Blendtec
Hypnotiserende beelden welke je echt best wel interesseren. Nou eigenlijk maken ze gewoon alles kapot in een blender. Hoe simpel wil je het hebben? Maar toch is dit content welke gewoon miljoenen keer wordt bekeken. Onderstaand staat een filmpje van hen, welke 19 miljoen keer is bekeken. Wat het succes van Blendtec is, is dat ze voor duizenden euro’s ‘wegblenden’. Heb je ooit wel eens iemand gezien welke een iPad in de blender propt? Geniaal en het wordt ook nog eens vaak bekeken. Blendtec is trouwens gewoon een bedrijf wat best wel heel dure blenders maakt.
#5 Co-creatie
Samen maken we de beste content. Dat heet ook wel co-creatie. Facebook bestaat door co-creatie, net zoals Instagram, LinkedIn en Twitter en alle andere sociale media. Fora zoals Reddit, maar ook FOK bestaan door co-creatie. TripAdvisor is ook groot geworden door co-creatie. Er zijn er zoveel op te noemen, maar ik denk dat dit wel genoeg voorbeelden zijn voor nu!

Veel succes met het creëren van jouw unieke content!
Kom in contact
Wil jij ook kick-ass content?
+31 6 13 72 72 79